De flesta resenärer är positiva till resor trots Covid

CarTrawler LogoCarTrawler har gjort en undersökning som  visar att 80 procent av resenärer har positiva känslor kring resor men vill ha mer miljövänliga alternativ och mer valmöjligheter när de bokar sina resor.

Effekterna av covid-19 och de växande problemen med klimatförändringar har format resenärers beteende och kommer att tvinga resebranschen att utvecklas. Detta är resultaten från en ny rapport från CarTrawler. De har frågat 2000 resenärer över hela USA och Storbritannien för att försöka förstå hur resandet har förändrats under det senaste året.

Rapporten kommer efter lanseringen av CarTrawlers nya varumärkesidentitet, eftersom företaget fortsätter sin höga tillväxt som driver biluthyrning och mobilitet för några av världens största resemärken.

Enligt rapporten ”The Evolution of Travel: CarTrawler’s Consumer Trends for 2022” älskar människor att resa, men är också angelägna om säkrare alternativ, hållbara alternativ och större valmöjligheter när de reser.

Sammanfattningsvis: trots covid-19 problem har resenärer en positiv  bild av framtident, med 77 % som uttrycker positiva känslor kring resor. De är också mer miljömedvetna än någonsin, med 73 % av resenärerna som är villiga att betala mer för att hyra en miljövänlig bil och 52 % föredrar flygbolag som har lovat att vara koldioxidneutrala. Resenärer är också intresserade av mobila erbjudanden som underlättar bokningsprocessen och låter dem hantera hela sin bokning.

”De senaste två åren har tvingat resebranschen och resenärerna att anpassa sig och utvecklas”, säger Cormac Barry, VD för CarTrawler. ”Utöver pandemin måste branschen utvecklas och anpassa sig till beteendet hos dagens resenärer. Människor är mer teknik- och miljökunniga och förväntar sig att företagen de engagerar sig med är desamma. CarTrawlers mål är att driva fram framgångsrika partnerskap och när CarTrawler bestämmer sig för att definiera framtiden för mänskliga reseteknologier hoppas vi att denna rapport ger värdefull insikt i vad som driver konsumenternas beslutsfattande och kan fungera som en plan för företag när de anpassar sig till det nya resornas verklighet.”